Information om flytt till BROCC

Information om flytt till BROCC


Balanzia är ett varumärke under GCC Capital AB. GCC Capital AB förvärvades under 2021 av BROCC Holding AB och därför byter Balanzia privatlån nu namn till BROCC och vi flyttar samtidigt också över alla kunder till BROCCs tekniska plattform. 


För dig som kund betyder det att vi istället ber dig logga in med Bank-ID på www.brocc.se i stället. Där kan du se all information om ditt lån. Ditt lån och din ränta förblir densamma. Utöver det behöver du som lånekund med autogiro inte göra någonting alls - autogirodragningar kommer att ske som vanligt. Betalar du själv din faktura har du fått ett nytt bankgironummer du ska betala till. Du hittar din faktura med rätt inbetalningsuppgifter på mina sidor www.brocc.se/mina-sidor


Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på help@brocc.se eller 08-501 215 80. 


Välkommen till BROCC - vi hoppas att du ska trivas!


Vanliga frågor & svar


Hur sker betalning av kommande autogiro till Brocc?

Betalning sker via autogiro genom det autogiromedgivande som du tidigare godkänt.

Du behöver inte göra något. Betalar du själv via faktura så hittar du din nya faktura genom att logga in på www.brocc.se/mina-sidor med Bank-ID för att se din faktura. 


Hur ska jag betala min faktura om jag inte har autogiro?

I samband med flytten börjar ett nytt bankgironummer gälla för din betalning: 153-6499. Du kan inte använda det gamla bankgironumret. Betalar du själv via faktura behöver du logga in på www.brocc.se/mina-sidor med Bank-ID för att se din faktura. 


Hur kan jag se min faktura?

Logga in på www.brocc.se/login och klicka på mina fakturor. 


Om jag vill ha en slutfaktura, vart vänder jag mig då?

Kontakta oss via mail på help@brocc.se


Om jag behöver utnyttja mitt låneskydd – vem kontaktar jag då?

Kontakta Sedgwick Sweden (som administrerar skadehanteringen år försäkringsgivaren Maiden Life) på personskador@se.sedgwick.com eller 08-98 33 60. 


Om jag vill utöka mitt lån var ansöker jag?

Du kan inte utöka ditt Balanzialån men du kan ansöka om nytt lån hos BROCC på www.brocc.se/lana


Var ser jag information om mitt lån?

Du hittar information om ditt lån och låneavtalet på mina sidor www.brocc.se/mina-sidor.


Kommer mitt avtal ändras?

2022-05-14 kommer dina nya avtalsvillkor att aktiveras. Vi har bland annat tagit bort förseningsavgiften och fört in vårt nya namn som avtalspart. Du behöver inte göra någonting – ditt lån och din ränta förblir densamma. Du kan läsa dina avtalsvillkor på www.brocc.se/mina-sidor.


Om jag har lån hos både BROCC och Balanzia, slås de då ihop så jag får ett lån?

Nej, det är två olika avtal och du kan se dina båda lån på www.brocc.se/mina-sidor


Kontakta oss

  • *
  • *
  • This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.